EM-final mottas med blandade känslor

I morse ställde min syster frågan: har vi något planerat ikväll?
Det var tyst en stund innan hon fick ett glatt svar i form av att det är EM-final.
Ett besviket suck från en yngre totalt fotbollsointresserad syster följdes av ett glädjetjut när mamma sa att finalen ju faktiskt är sista matchen i EM. Sen är det slut...

Min syster är överlycklig men många med mig hade nog gärna sett ett antal matcher till. Speciellt vinna eller försvinna matcherna. De har varit intensiva och spännande rakt igenom. Helt underbar och ofta helt oförutsägbar fotboll. Fotboll i världsklass helt enkelt!

Vi svenskar får i nästa vecka ägna oss åt den vanliga serielunken i allsvenskan. En serie som är långtifrån världsklass och de där spännande matcherna verkar älska att lysa med sin frånvaro. Ändå kommer många av oss att sitta klistrade och följa serien till the bitter end.
Kommer Kalmar FF att hålla? Jag hoppas inte det.
Kommer någon att ta chansen att ta ytterfilen och köra om Kalmar? Jag är inte säker på det men jag hoppas att något lag kommer att lyckas.
Kommer nykomlingarna Sundsvall och Norrköping att lyckas ta lite mer poäng och klara sig från nerflyttning? Det är en fråga jag är kluven i. Vore kul om nykomlingar kan klara sig något år samtidigt som det vore lite kul att Peking som var så överlägsna förra året inte lyckas.

Men innan vi tar reda på svaret på dessa frågorna ska vi få EMs facit. Vilka står som segrare efter kvällens match?
Jag hoppas verkligen att det blir Spanien med eleganten Cesc Fabregas och målsprutan Fernando Torres (som kanske kan få igång sitt målskytte idag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0